Ogólne Warunki Umów nr 1/2024
spółki WC SKIP ŻWAWIAK sp. j.
I Postanowienia ogólne
1. Niniejsze ogólne warunki umów, zwane dalej OWU, znajdują zastosowanie do umów zawieranych przez spółkę WC SKIP ŻWAWIAK sp. j. z siedzibą w Poznaniu, działającą pod adresem ul. Syrenia 8A, 61-017 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000624740, NIP: 7822632474, zwaną dalej Usługodawcą.
2. OWU znajdują zastosowanie, jako integralna część zawieranych z Usługodawcą umów:
a) najmu kontenerów,
b) na obsługę sanitarną toalet przenośnych,
c) najmu ogrodzeń przenośnych,
d) innych umów, jeżeli znajduje się w nich odniesienie do niniejszych OWU.
3. Użyte w treści OWU pojęcia oznaczają:
a) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub inny podmiot, który jest stroną umowy, o której mowa w ust. 2;
b) Sprzęt – rzeczy oddane Klientowi w najem, w szczególności kontenery z osprzętem, ogrodzenia przenośne, zbiorniki jak i rzeczy oddane Klientowi w posiadanie, w szczególności toalety i umywalki przenośne wraz z osprzętem;
c) Umowa – zaakceptowana przez Klienta oferta Usługodawcy lub odrębny dokument umowy. Nadto, w przypadku umów na obsługę sanitarną toalet, w przypadku Klientów, którzy uprzednio zaakceptowali OWU – zamówienie Klienta wysłane w formie dokumentowej, przyjęte do realizacji przez Usługodawcę.
II Wydanie i zwrot Sprzętu
1. a) W odniesieniu do umów: najmu kontenerów oraz najmu ogrodzeń przenośnych, wydanie Sprzętu Klientowi nastąpi w terminie wskazanym w zaakceptowanej ofercie, z tym zastrzeżeniem, iż:
– należność za transport w obie strony,
– należność za pierwszy okres najmu lub za cały okres najmu, jeżeli jest objęty jedną fakturą,
– należność za usługi jednorazowe, w szczególności takie jak: montaż i demontaż, sprzątanie końcowe oraz
– kaucję, jeśli dotyczy
Klient zobowiązany jest zapłacić najpóźniej na 7 dni przed dniem wydania Sprzętu. W przypadku opóźnienia w zapłacie tych należności Usługodawca może przesunąć termin dostawy proporcjonalnie o liczbę dni opóźnienia w zapłacie.
Jeżeli w Umowie, ofercie, zamówieniu określono / zaproponowano inny ogólny termin płatności niż wynikający z OWU, nie ma to zastosowania dla zasad, w tym terminu płatności należności, o której mowa w niniejszym ustępie, chyba że dodatkowo i wprost Strony postanowiły o wyłączeniu stosowania punktu II.1.a OWU.
b) W odniesieniu do umów: na obsługę sanitarną toalet przenośnych, wydanie Sprzętu Klientowi nastąpi w terminie wskazanym w zaakceptowanej ofercie, z tym zastrzeżeniem, że jeżeli płatność za pierwszy okres obowiązywania umowy ma być gotówkowa, w braku zapłaty w chwili przystąpienia do wydania, Usługodawca może odmówić wydania Sprzętu.
2. Jeżeli w Umowie nie uzgodniono inaczej, transport Sprzętu do / z miejsca jego posadowienia i rozładunek / załadunek Sprzętu leży po stronie Usługodawcy, za wynagrodzeniem określonym w Umowie, jeśli takie wskazano. Miejsce posadowienia Sprzętu, w szczególności rozładunku ze środka transportu, wskazuje Klient. Klient zobowiązany jest uzyskać i posiadać odpowiednią zgodę właściciela terenu, w tym – jeśli dotyczy – zezwolenie zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego, chodnika lub innego terenu publicznego przez cały okres posiadania Sprzętu, aż do dnia jego zwrotnego wydania.
3. Wszelkie koszty i kary wynikające z braku posiadania odpowiedniego zezwolenia / zgody na zajęcie danego terenu, w szczególności pasa drogowego, obciążają Klienta, a jeżeli takie koszty lub kary poniesie Usługodawca, Klient zwróci mu te koszty na wezwanie Usługodawcy w terminie 7 dni od dnia nadania wezwania pocztą elektroniczną lub pocztą tradycyjną na adres Klienta wskazany w komparycji umowy.
4. Klient zobowiązany jest zapewnić na swój koszt dostępny dla gabarytów środka transportu (samochodu ciężarowego z przyczepą) i nośny (odpowiedni dla masy samochodu wraz ze Sprzętem) dojazd do miejsca posadowienia Sprzętu, w szczególności umożliwiający manewrowanie, rozładunek oraz zwrotny załadunek. Klient zobowiązany jest nadto zapewnić na swój koszt fundamenty lub inne odpowiednio przygotowane i utwardzone podłoże, umożliwiające bezpieczne posadowienie Sprzętu.
5. W sytuacji naruszenia przez Klienta obowiązków należytego przygotowania dojazdu lub miejsca posadowienia Sprzętu, o których mowa w ustępach poprzedzających:
a) za dzień rozpoczęcia najmu / użytkowania Sprzętu ze skutkiem dla obowiązku zapłaty czynszu / wynagrodzenia, przyjmuje się dzień przystąpienia przez Usługodawcę do próby wydania Sprzętu, nawet jeżeli do wydania nie doszło,
b) po usunięciu przeszkód do wydania Sprzętu, Klient powiadomi o tym Usługodawcę w formie dokumentowej oraz zapłaci dodatkowe wynagrodzenie za transport, w stawce transportowej określonej w Umowie, a w jej braku według stawek rynkowych. W terminie 7 dni od dnia zapłaty dodatkowego wynagrodzenia za transport Usługodawca podejmie kolejną próbę wydania i rozładunku Sprzętu.
6. Z wydania i zwrotnego odbioru Sprzętu, z wyłączeniem toalet przenośnych, sporządza się protokół.
7. W braku obecności osoby wskazanej przez Klienta, Strony potwierdzają, iż do powyższych czynności upoważnionym w imieniu Klienta jest każda osoba, niedziałająca w imieniu Usługodawcy, przebywająca w miejscu wydania / odbioru.
8. W braku obecności osoby upoważnionej do odbioru, Usługodawca może, ale nie jest zobowiązany, podjąć próbę kontaktu z Klientem celem uzyskania potwierdzenia, wyrażonego w formie dokumentowej, iż Usługodawca ma rozładować Sprzęt, pomimo braku osób upoważnionych do odbioru. Jeżeli Klient potwierdzi taką dyspozycję, Usługodawca pozostawi Sprzęt, sporządzając jednostronny protokół wydania. W braku dyspozycji Klienta, w tym w szczególności jeżeli Usługodawca nie podął próby kontaktu na przykład z uwagi na ryzyko kradzieży Sprzętu pozostawionego bez nadzoru, zastosowanie znajdują postanowienia ust. 5.
9. W braku obecności osoby upoważnionej do zwrotnego wydania Sprzętu, Usługodawca może zabrać Sprzęt, sporządzając jednostronny protokół wrotnego odbioru.
10. Przez fakt zawarcia umowy Klient jednocześnie upoważnia Usługodawcę do wstępu na nieruchomość, celem wydania, obsługi i odbioru Sprzętu, także pod jego nieobecność.
11. Przy wydawaniu Sprzętu Klientowi, Klient zobowiązany jest dokonać oględzin Sprzętu. W protokole wydania Sprzętu Klient zobowiązany jest umieścić wszelkie zastrzeżenia co do stanu Sprzętu, które są widoczne w toku oględzin dokonanych z należytą starannością, w szczególności uszkodzenia mechaniczne. W razie niezgłoszenia zastrzeżeń poczytuje się, iż Sprzęt został przekazany bez widocznych uszkodzeń lub wad.
12. Po rozwiązaniu umowy Klient zobowiązany jest udostępnić Usługodawcy Sprzęt do zwrotnego odbioru od dnia rozwiązania umowy, a Usługodawca odbierze Sprzęt w terminie 7 dni roboczych od dnia rozwiązania umowy, pod warunkiem dopełnienia przez Klienta obowiązku zgłoszenia Sprzętu do odbioru. Przez udostępnienie Sprzętu do odbioru Strony rozumieją odpowiednio do typu Sprzętu: całkowite opróżnienie Sprzętu z rzeczy Klienta, odłączenie Sprzętu od wszystkich przyłączy, przekazanie kluczy, rozłączenie elementów ogrodzenia i zgromadzenie ich w jednym miejscu.
Jednocześnie, na wypadek nieprzygotowania Sprzętu do odbioru, w szczególności nieopróżnienia Sprzętu z rzeczy Klienta, przez fakt zawarcia Umowy Klient upoważnia Usługodawcę, nie czyniąc go przy tym zobowiązanym, do wykonania za dodatkową opłatą, w wysokości równej podwójnej kwocie minimalnego godzinowego wynagrodzenia za pracę za każdą rozpoczętą godzinę pracy, czynności przygotowania za Klienta, w tym do opróżnienia Sprzętu z rzeczy Klienta i pozostawienia tych rzeczy bez nadzoru w miejscu odbioru Sprzętu. Usługodawca nie jest zobowiązany do wykonania czynności opisanych w zdaniu poprzedzającym i podejmuje w tym zakresie decyzję według własnego uznania.
13. Data odbioru Sprzętu wskazana w oświadczeniu Klienta o wypowiedzeniu Umowy lub innym podobnym oświadczeniu nie wiąże Usługodawcy.
14. W przypadku jeżeli w dniu zwrotnego wydania Klient nie udostępni Sprzętu do odbioru:
a) Klient zobowiązany jest ponowić zgłoszenie do odbioru na zasadach i z zachowaniem terminów wyżej opisanych,
b) jeżeli Klient nie jest konsumentem, zapłaci Usługodawcy karę umowną za każdy dzień opóźnienia w wydaniu Sprzętu w wysokości 200% stawki dziennej, wyliczonej jako ostatnia stawka czynszu miesięcznego / 30 – a w braku stawki miesięcznej – w analogiczny sposób;
b) jeżeli Klient jest konsumentem, zapłaci Usługodawcy wynagrodzenie za bezumowne korzystanie z rzeczy na zasadach ustawowych, jednak w stawce nie niższej niż stawka, która wynikałaby z Umowy.
Usługodawca może dochodzić naprawienia szkody przewyższającej wysokość kary umownej na zasadach ogólnych.
15. Usługodawca, jeżeli Strony w trybie określonym w OWU nie postanowiły odmiennie, może po zakończeniu umowy (a w przypadku zmian nieuzgodnionych – w każdym czasie), żądać według własnego wyboru: usunięcia wszelkich zmian, przeróbek lub nakładów i przywrócenia Sprzętu do stanu pierwotnego lub zatrzymać nakłady bez obowiązku jakiejkolwiek zapłaty na rzecz Klienta.
16. W okresie obowiązywania Umowy, Klient może jednocześnie z wypowiedzeniem Umowy zgłosić Usługodawcy niewiążącą prośbę o wcześniejszy odbiór Sprzętu, a Usługodawca może, w zależności od swoich możliwości organizacyjnych, Sprzęt wcześniej odebrać. Wcześniejszy odbiór Sprzętu nie zwalnia Klienta od obowiązku zapłaty wynagrodzenia za pełny czas obowiązywania umowy.
III Postępowanie ze Sprzętem
1. Sprzęt nie służy trwałemu związaniu z gruntem, jest wydawany Klientowi dla przemijającego użytku, a w konsekwencji nie staje się częścią składową nieruchomości, na której został posadowiony.
2. W przypadku zajęcia Sprzętu w toku postępowania egzekucyjnego lub podobnego, Klient zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Usługodawcę o fakcie zajęcia, a organ egzekucyjny – o tym, iż Sprzęt jest własnością Usługodawcy. Obowiązki określone w zdaniu poprzedzającym, ciążą na Kliencie odpowiednio w przypadku zbycia, oddania osobie trzeciej na podstawie innego stosunku prawnego lub obciążenia nieruchomości, na której Sprzęt został posadowiony.
3. W okresie od wydania Sprzętu do chwili jego odbioru, Klient ponosi odpowiedzialność, na zasadzie ryzyka, za utratę Sprzętu, w tym wskutek kradzieży jak i za wszelkie uszkodzenia Sprzętu, w tym dokonane przez osoby trzecie, dokonane przez zwierzęta, wynikające ze zdarzeń losowych, takich jak powódź czy pożar, lub wynikające ze zjawisk pogodowych. W przypadku wykupienia usługi przeniesienia ryzyka spalenia lub kradzieży, odpowiedzialność za te zdarzenia przechodzi na Usługodawcę.
4. Klient zobowiązany jest używać Sprzęt zgodnie z jego przeznaczeniem i nie jest uprawniony do dokonywania jakichkolwiek przeróbek bez uprzedniej zgody Usługodawcy udzielonej w formie dokumentowej, pod rygorem nieważności.
5. Klient zobowiązuje się do zachowania Sprzętu w stanie niepogorszonym z uwzględnieniem normalnego zużycia (bez uszkodzeń mechanicznych).
6. Protokół odbioru sprzętu ma charakter wstępny co do ewentualnych uszkodzeń. Szczegółowe oględziny zwracanego Sprzętu odbywają się u Usługodawcy.
W przypadku uszkodzenia Sprzętu, za które Klient ponosi odpowiedzialność zgodnie z postanowieniami ustępów poprzedzających, Klient zwróci Usługodawcy koszty naprawy Sprzętu, obejmujące:
– koszty dodatkowego transportu Sprzętu, jeśli potrzeba takiego transportu powstanie,
– koszty części zamiennych i robocizny, zgodnie z aktualną na dzień zwrotu Sprzętu Kalkulacją napraw, publikowaną na stronie https://toalety-przenosne-poznan.pl, stanowiącą integralną część Umowy.
7. W przypadku utraty Sprzętu lub braku możliwości jego naprawy, Klient zobowiązany jest do naprawienia szkody poprzez zapłatę na rzecz Usługodawcy odpowiedniej kwoty wskazanej w Kalkulacji napraw.
8. Jeżeli Sprzęt jest wyposażony w logo Usługodawcy, Klient zobowiązany jest powstrzymać się w okresie posiadania Sprzętu od zasłaniania, usuwania lub innego ograniczania ekspozycji tego logo.
9. W czasie trwania umowy, Klient nie jest uprawniony do przestawiania Sprzętu, bez uprzedniej zgody Usługodawcy, wyrażonej w formie dokumentowej pod rygorem nieważności. W razie zgłoszonej Usługodawcy potrzeby przestawienia Sprzętu, Usługodawca przedstawi Klientowi ofertę na przestawienie Sprzętu, a po jej akceptacji i po zapłacie uzgodnionego wynagrodzenia, Usługodawca dokona takiego przestawienia.
10. Klient nie jest uprawniony do oddawania Sprzętu w posiadanie osobie trzeciej na podstawie jakiegokolwiek stosunku prawnego.
IV Postanowienia dotyczące wynagrodzenia i opłat dodatkowych
Zmiana cen
1. a) W przypadku usług krótkoterminowych Klient zobowiązany jest zapłacić czynsz lub wynagrodzenie Usługodawcy, jednorazowo za cały okres.
b) W przypadku usług długoterminowych, jeżeli w Umowie nie uzgodniono inaczej, Klient będzie płacił czynsz w okresach miesięcznych – z góry, w terminie 7 dni od dnia wystawienia faktury.
2. W przypadku opóźnienia w zapłacie Klient zapłaci Usługodawcy odsetki maksymalne.
3. Niezależnie od innych opłat przewidzianych w Umowie, w przypadku braku możliwości wydania lub odbioru Sprzętu przez Usługodawcę, pomimo podjęcia próby (w szczególności niemożności wjazdu pojazdu transportującego / odbierającego Sprzęt na miejsce jego posadowienia, nieprzygotowania podłoża), jak również w przypadku odwołania przez Klienta terminu transportu na nie więcej niż 24 godziny przed uzgodnioną datą wydania, Klient zapłaci Usługodawcy koszty dodatkowego transportu wg określonej w Umowie ceny za kurs, a jeśli w Umowie stawki takiej nie wskazana – według przeciętnych stawek rynkowych. W przypadku oczekiwania przez pojazd transportujący ponad godzinę na umożliwienie załadunku / rozładunku Sprzętu, Klient zapłaci kwotę 246 zł brutto za każdą rozpoczętą godzinę postoju każdego samochodu.
4. W terminie pierwszych trzech miesięcy obowiązywania Umowy, wynagrodzenie należne Usługodawcy nie podlega zmianie. Ograniczenie możliwości zmiany nie dotyczy Kalkulacji napraw.
5. Usługodawca, z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem, w formie dokumentowej, w tym na adres poczty elektronicznej Klienta, może przesłać nowy cennik, obejmujący zmienione stawki czynszu i pozostałych opłat, jak i zmienioną Kalkulację napraw.
6. Klient, w terminie 14 dni, o którym mowa w ust. 5, może zawiadomić Usługodawcę w formie dokumentowej pod rygorem nieważności, iż nie wyraża zgody na zmianę cennika – w takim wypadku oświadczenie Najemcy poczytuje się za wypowiedzenie umowy z zachowaniem określonego w niej terminu wypowiedzenia.
W braku oświadczenia Klienta Najemcy, iż nie akceptuje nowego cennika, w tym także w braku odpowiedzi Klienta w dwutygodniowym terminie, Strony przyjmują, iż Klient z upływem dwutygodniowego terminu, nowy cennik przyjął.
7. W przypadku jakiegokolwiek opóźnienia w zapłacie wynagrodzenia lub innych opłat należnych Usługodawcy, do czasu zapłaty należności wraz z odsetkami i kosztami dochodzenia należności, zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (lub zastępującymi ją innymi przepisami), Usługodawca może wstrzymać się ze swoimi świadczeniami w całości i z zachowaniem prawa do pełnego wynagrodzenia. Po uregulowaniu zaległości, Usługodawca powróci do świadczenia usług (jeśli dotyczy – zgodnie bieżącym z harmonogramem lub częstotliwością).
V Wypowiedzenie i rozwiązanie Umowy
1. Jeżeli Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony, każda ze Stron uprawniona jest do wypowiedzenia umowy – w formie dokumentowej pod rygorem nieważności, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. Oświadczenie Klienta, aby Usługodawca zabrał Sprzęt traktuje się jako wypowiedzenie Umowy.
2. W przypadku niewywiązywania się Strony z zobowiązań określonych w Umowie, druga Strona, po uprzednim wezwaniu w formie dokumentowej do usunięcia naruszeń, może rozwiązać umowę -– w formie pisemnej lub dokumentowej – ze skutkiem natychmiastowym. Jeżeli rozwiązanie umowy następuje z powodu naruszenia umowy przez Klienta, Usługodawca zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia także za okres obowiązywania umowy, który trwałby do końca okresu oznaczonego lub gdyby w miejsce rozwiązania – umowa została wypowiedziana w trybie określonym w ust. 1.
VI Postanowienia szczególne dla umów najmu ogrodzenia przenośnego
1. Jeżeli w Umowie nie uzgodniono inaczej, rozładunek / załadunek Sprzętu leży po stronie Klienta.
2. W czasie trwania umowy, za należyty montaż ogrodzenia przenośnego i zabezpieczenie go – w tym przed przemieszczaniem się lub przewróceniem, odpowiada Klient.
3. W czasie trwania umowy, Klient jest uprawniony do przestawiania ogrodzenia przenośnego bez uprzedniej zgody Usługodawcy, jednak wyłącznie w ramach określonego w umowie miejsca użytkowania ogrodzenia przenośnego.
4. Określenie kosztu transportu zwrotnego, dla najemców innych niż konsumenci, płaconego przy zawarciu umowy, ma charakter wstępny. Ostateczny koszt transportu zwrotnego określi Wynajmujący, przed przystąpieniem do wykonania transportu zwrotnego, przy uwzględnieniu aktualnych stawek transportowych, jednak w kwocie nie wyższej niż 150% kwoty płatnej przy zawarciu umowy, powiększonej o podatek VAT 23%. Klient zapłaci uzupełniające wynagrodzenie za transport zwrotny – w terminie zapłaty ostatniej raty czynszu. Do czasu zapłaty Usługodawca może wstrzymać się z wydaniem lub odbiorem Sprzętu. W przypadku opóźnienia w zapłacie Usługodawca może odpowiednio przesunąć termin odbioru Sprzętu.
VII Postanowienia szczególne dla umów na obsługę sanitarną toalet i umywalek
1. Usługodawca oświadcza, iż jest podmiotem zawodowo trudniącym się wywozem nieczystości i posiada w tym zakresie wszystkie zezwolenia.
2. Toaleta typu Standard wyposażona jest w: pisuar, sedes z deską, wentylację, zamek – wolne/zajęte, podłogę przeciwpoślizgową, skoble – zapewniające możliwość zamknięcia na kłódkę. Kłódka nie jest elementem toalety.
3. Usługodawca zobowiązany jest do terminowego opróżniania toalety zgodnie z ustalonym harmonogramem, a w braku harmonogramu – zgodnie z ustaloną częstotliwością. Jeżeli w umowie określono tylko częstotliwość serwisu, konkretne dni przyjazdów określa Usługodawca, odnosząc się do daty zawarcia umowy lub poprzedniego standardowego serwisu z tolerancją do 3 dni roboczych.
4. Opóźnienie w wykonaniu usługi może nastąpić w wyniku nieprzewidzianych lub niezawinionych przez Usługodawcę zdarzeń, w szczególności takich jak:
a) spadek temperatury powietrza poniżej – 5°C,
b) zalegający na drogach dojazdowych śnieg,
c) miękkie podłoże uniemożliwiające lub istotnie utrudniające bezpieczny dojazd do toalety (np. błoto, piach, zalana nawierzchnia).
5. Usługodawca w ramach serwisu wykona następujące czynności:
a) mycie toalety myjką wysokociśnieniową zewnątrz i wewnątrz,
b) usunięcie nieczystości,
c) napełnienie zbiornika nowym środkiem odkażającym,
d) uzupełnienie papieru toaletowego.
6. W ramach obowiązku należytego utrzymywania Sprzętu, Klient zobowiązany jest poinstruować wszystkie osoby, którym udostępnia toaletę do używania, o zakazie zanieczyszczenia zbiornika toalety odpadami mogącymi doprowadzić do zatkania jej przewodów, takimi jak puszki, butelki, odpady budowlane itp. W przypadku jeśli doszłoby do takiego zanieczyszczenia zbiornika toalety, Klient zobowiązany jest do oczyszczenia toalety w sposób umożliwiający wykonanie serwisu i ponosi ryzyko i obowiązek naprawienia szkody, jeżeli w toku serwisu dojdzie do uszkodzenia toalety lub sprzętu serwisującego na skutek wyżej opisanego zanieczyszczenia zbiornika toalety. Jeżeli w wyniku takiej sytuacji zajdzie także konieczność wykonania dodatkowego dojazdu i serwisu poza harmonogramem, Klient zapłaci także wynagrodzenie za dodatkowy serwis.
7. Niezależnie od obowiązku zapewnienia dojazdu celem wydania lub zwrotnego odbioru Sprzętu, Klient zobowiązany jest zapewnić swobodny dostęp i bezpieczny dojazd do toalety w dniu serwisu. Jeżeli takiego dostępu lub dojazdu nie można zapewnić, Klient uprzedzi o tym Usługodawcę w formie mailowej lub telefonicznej, najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym planowany przyjazd w celu serwisu. W braku uprzedzenia, brak możliwości dojazdu do toalety lub inne przyczyny uniemożliwiające wykonanie serwisu, takie jak przykładowo:
a) zamknięcie kabiny na kłódkę bez poinformowania Usługodawcy i udostępnienia mu klucza,
b) zastawienie kabiny pojazdami lub innymi przedmiotami uniemożliwiającymi swobodny dojazd,
c) przechowywanie w kabinie przedmiotów uniemożliwiających wykonanie serwisu,
d) samowolne przestawienie kabiny w miejscu uniemożliwiającym dojazd samochodu asenizacyjnego,
e) brak dojazdu do posesji (zamknięcie bramy),
nie zwalniają z wynagrodzenia, a serwis uznaje się za wykonany. Po usunięciu przeszkody Klient może zlecić w dowolnej formie ponowny przyjazd celem wykonania serwisu. W takim wypadku, wykonany w związku z przeszkodą ponowny przyjazd i serwis, będzie traktowany jako serwis dodatkowy, podlegający dodatkowemu wynagrodzeniu.
8. Klient, który uprzednio zaakceptował i podpisał OWU, może dokonać zamówienia na usługę obsługi sanitarnej toalet także w formie mailowej, wysyłając je na aktualny, dedykowany do tego adres mailowy Usługodawcy. W takim wypadku warunkiem zawarcia Umowy jest potwierdzenie Usługodawcy przyjęcia zamówienia.
VIII Postanowienia szczególne dla umów najmu kontenerów
1. Zapewniając dojazd do miejsca posadowienia kontenera, Klient zobowiązany jest uwzględnić, iż maksymalny zasięg HDS wynosi 10 m od osi pojazdu.
2. Obowiązek podłączenia do kontenera wody, energii elektrycznej (w tym wykonania pomiarów elektrycznych i uziemienia) i innych mediów leży po stronie Klienta, chyba że w Umowie uzgodniono inaczej. Po stronie Klienta leży także obowiązek utrzymywania tych mediów w toku najmu, jak i należytego ich odłączenia przed wydaniem zwrotnym.
3. W okresie od wydania kontenera do chwili jego odbioru, Klient ponosi odpowiedzialność za bieżące utrzymanie kontenera w czystości.
4. W okresie od wydania kontenera do chwili jego odbioru Klient ponosi odpowiedzialność za utrzymanie kontenera w sprawności technicznej, z wyłączeniem usterek powstałych z przyczyn niezależnych od Klienta, w toku prawidłowej eksploatacji. W szczególności Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia mechaniczne.
5. Określenie kosztu transportu zwrotnego, dla najemców innych niż konsumenci, płaconego przy zawarciu umowy, ma charakter wstępny. Ostateczny koszt transportu zwrotnego określi Wynajmujący, przed przystąpieniem do wykonania transportu zwrotnego, przy uwzględnieniu aktualnych stawek transportowych, jednak w kwocie nie wyższej niż 150% kwoty płatnej przy zawarciu umowy, powiększonej o podatek VAT 23%. Klient zapłaci uzupełniające wynagrodzenie za transport zwrotny – w terminie zapłaty ostatniej raty czynszu. Do czasu zapłaty Usługodawca może wstrzymać się z wydaniem lub odbiorem Sprzętu. W przypadku opóźnienia w zapłacie Usługodawca może odpowiednio przesunąć termin odbioru Sprzętu.
IX Przetwarzanie danych osobowych
1. Usługodawca oświadcza, iż jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2019/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnie rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, w odniesieniu do danych osobowych swoich pracowników oraz Klienta (jeśli jest osobą fizyczną) i pracowników Klienta, wskazanych w Umowie jako osoby do kontaktu (tzw. dane kontaktowe). Udostępniane na potrzeby realizacji Umowy dane osobowe są danymi zwykłymi i obejmują w szczególności imię, nazwisko, zajmowane stanowisko i miejsce pracy, numer służbowego telefonu, służbowy adres e-mail. Informacja o zasadach przetwarzania danych dostępna jest pod adresem https://toalety-przenosne-poznan.pl/obowiazek-informacyjny.
2. Klient zobowiązuje się poinformować osoby fizyczne, których dane podał dla potrzeb wykonania Umowy, o opisanych w ust. 1 zasadach przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę.
X Postanowienia szczególne dla umów zawieranych z konsumentami
1. Postanowienia niniejszego działu znajdują zastosowanie wyłącznie w przypadku jeżeli Klient jest konsumentem. Postanowienia niniejszego działu znajdują zastosowanie z pierwszeństwem przed pozostałymi postanowieniami umowy lub OWU.
2. Usługodawca stosuje indywidualną, dostosowaną do zgłaszanego problemu, procedurę rozpatrywania reklamacji. Reklamacje można zgłaszać pod adresem pocztowym lub adresem poczty elektronicznej wskazanym w komparycji umowy.
3. Odpowiedzialność Usługodawcy za zgodność świadczenia z umową, została określona w przepisach kodeksu cywilnego oraz w odpowiednim zakresie w ustawie o prawach konsumenta.
4. Jeżeli umowa została zawarta na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Usługodawcy , konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta. Jeżeli konsument zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki, termin do odstąpienia od umowy wynosi 30 dni. Termin liczy się od dnia zawarcia umowy. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem pocztą lub drogą elektroniczną. Wzór oświadczenia dostępny jest m. in. na stronie internetowej https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wzory-pism.
5. a) Jeżeli Klient jako konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy;
b) zgodnie z art. 15 ust. 3 w/w ustawy konsument może żądać rozpoczęcia wykonywania usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa;
c) zgodnie z art. 21 ust. 2 w/w ustawy konsument może żądać rozpoczęcia wykonywania usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
d) Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Klientowi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta.
6. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń, w szczególności korzystając pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów.
7. Postanowienia OWU lub umowy określające właściwość sądów nie mają zastosowania.
XI Postanowienia końcowe
1. Niniejsze OWU znajdują zastosowanie do wszystkich umów zawartych od dnia doręczenia OWU lub udostępnienia OWU, w trybie określonym w art. 384 § 1 i 2 k.c.
2. W każdym czasie Usługodawca udostępnia OWU w formie elektronicznej na swojej stronie internetowej wcskip.pl Klient może pobrać OWU i zapisać je na własnym dysku, celem przechowywania i odtwarzania OWU w zwykłym toku czynności.
3. W przypadku zmiany OWU, Usługodawca przed zawarciem kolejnej umowy z Klientem, który związany jest dotychczasową treścią OWU, zawiadomi Klienta o zmianie. Do czasu zawiadomienia zastosowanie znajdują OWU w dotychczasowej treści.
4. W razie sprzeczności treści umowy z OWU strony są związane Umową.
5. W zakresie nieuregulowanym w umowie lub OWU zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego.
6. Strony mają obowiązek niezwłocznego pisemnego lub w formie dokumentowej poinformowania drugiej Strony o wszelkich zmianach statusu swoich przedsiębiorstw, zmianach osób / danych kontaktowych. W braku informacji, korespondencja nadana na dotychczasowe adresy, traktowana jest jako doręczona w dniu jej nadania pocztą elektroniczną lub – w odniesieniu do przesyłki listownej – w dniu jej (awizowania / adnotacji adresat wyprowadził się lub daty podobnej próby doręczenia).
7. Strony wyłączają uprawnienie Klienta do potrącenia przysługujących mu względem Usługodawcy wierzytelności z wierzytelnością Usługodawcy wynikającą z Umowy.
8. Strony ograniczają odpowiedzialność cywilną Usługodawcy, wobec Klienta niebędącego konsumentem, do kwoty równej wynagrodzeniu określonemu Umową za okres 3 miesięcy jej obowiązywania.
9. Usługodawca, po uprzednim zawiadomieniu Klienta w formie dokumentowej i z zachowaniem przynajmniej 2 dni uprzedzenia, może przeprowadzić kontrolę używania Sprzętu przez Klienta. Kontrolę Usługodawca wyznacza na dzień roboczy, w godzinach od 8 do 16. W przypadku uzasadnionego podejrzenia naruszania przez Klienta umowy, w szczególności udostępniania Sprzętu osobom trzecim, uszkodzenia Sprzętu, kontrola może być przeprowadzona w trybie natychmiastowym.
10. Niniejsze OWU wchodzą w życie od dnia 01.10.2024 r.